Rentocamp - Camping Holidays in Europe  
Campsites Frankfurt (Oder)
Area

Accommodation
Germany > Mecklenburg-Western Pomerania
Pitch, 0 Bed(s)
All accommodation

Freizeit- und Campingpark Helene-See


Review: 3.3 (12)
Position: No. 73 of 77 in Brandenburg

Address: Helene-See 2
15236 Frankfurt (Oder) (Brandenburg)
Germany

Area: -
Setting: River, Easy access to main routes, City

Phone: +49 (0)335 556660
Fax: +49 (0)335 5566678

Internet: E-mail
Request a brochure
Website

Ads by Rentocamp
Campingpark Buntspecht
Campingpark Buntspecht
Brandenburg, Ferchesar
Harz-Camp Bremer Teich
Harz-Camp Bremer Teich
Saxony-Anhalt, Gernrode
Camping- und Ferienpark Havelberge
Camping- und Ferienpark Havelberge
Mecklenburg-Western Pomerania, Userin


Review of Freizeit- und Campingpark Helene-See

Average Overall Rating 3.3
Area 4.0 Site 3.4 Accommodation 3.4
Leisure 3.7 Service 2.8 Sanitary facilities 2.6
 
12 Reviews

Kurzurlaub mit Enkelkindern

Review of Inamaria from Berlin / Germany, August 2013
Language of the review:
Travel date: August 2013
Age: 70+ years
Length of stay: 1-3 Days
Type of accommodation: Tent (personal)
Booking: No previous booking

Der See hat diese Behandlung nicht verdient. Eine Woche nach dem Beach Festival immer noch alles verdreckt auf dem Familienzeltplatz. Der schöne Strand voller Zigarettenkippen,und Glasscherben findet man trotz des Glasflaschenverbotes noch jede Menge. Man sollte sich von derartigen Großveranstaltungen verabschieden. Wir brauchen auch kein Feuerwerk, welches mitten in der Nacht die Kinder aufschreckt. Vor einiger Zeit las ich in einer märkischen Zeitung, dass sich dort Seeadler niedergelassen haben. Die werden bei dem Höllenlärm wohl endgültig die Flucht ergriffen haben. Wie sollen Kinder zu einem guten Umgang mit der Natur erzogen werden, bei so viel negativen Beispielen.
Der See mit seinem klaren Wasser ist wunderschön, aber um das zu erhalten braucht es eben noch etwas mehr.
Natürlich werde ich zum Schwimmen wiederkommen, aber die Nächte möchte ich nicht mehr dort verbringen.
 
Overall 3.0

Area: 3.0
Site 3.0
Accommodation 3.0
Leisure 3.0
Service 3.0
Sanitary facilities 3.0

Value for money: "average"


nicht empfehlenswert

Review of Jens from Saxony / Germany, June 2013
Language of the review:
Travel date: June 2013
Age: 40-49 years
Length of stay: 1-3 Days
Type of accommodation: Caravan (personal)
Booking: Campsite/Tourist Resort

Für Sportgruppen absolut nicht geeignet !!!!
Personal sehr unfreundlich , eine Katastrophe !!!!!
Sanitäranlagen waren der absolute Supergau !!!!!
Fazit: wer sich gern streitet und auf völlig niveaulosen Urlaub steht der sollte unbedingt diesen
Campingplatz besuchen.er wird aber schon beim anmelden merken das die linke hand dort nicht weiß was die rechte macht.daher an das ganze team des CAMPINGPLATZES vom Helenesee vielen dank für die drei schönsten tage die wir je auf einem campingplatz verbringen durften.ps.aber keine angst ihr seht uns nicht wieder!!!!
Der See ist übrigens toll ,aber dafür kann ja keiner was
 
Overall 1.8

Area: 3.0
Site 2.0
Accommodation 1.0
Leisure 3.0
Service 1.0
Sanitary facilities 1.0

Value for money: "very bad"

Do you generally like animation program? "Yes for children and adults"


Helensee am Oder-Neiße-Radweg

Review of Waldemar from Saxony / Germany, October 2012
Language of the review:
Travel date: May 2012
Age: 50-59 years
Length of stay: 1-3 Days
Type of accommodation: Tent (personal)
Booking: No previous booking

Meine Frau und ich sind begeisterte Radfahrer. Regelmäßig fahren wir auf dem Oder-Neiße-Radweg bis zur Ostsee und zurück. Der Campingpark Helenesee ist nur einen Abstecher (1,5km) auf der Strecke. Etliche Male sind wir daran vorbeigeradelt. Diesmal machten uns Bett&Bike im Navi und die neuen Preise neugierig.
Wir wurden positiv überrascht. Bei schönstem Wetter hat es uns von Anfang bis Ende super gefallen. Die Lage ist fantastisch! Etwas umständlich war das System mit den Duschen (Transponder mit Guthaben und Kaution...). In der Rezeption besorgten wir uns eine Radwanderkarte, verlängerten ein paar Tage und radelten die kleineren Radwege ab - ein Ausflug mit Tourenführer war auch dabei. Sehr interessant und mit 5 Euro auch preiswert. Im Sommer 2013 werden wir wieder hier stoppen - dann versuchen wir 30°C zu ergattern :)

Excursion tips: Radtour mit Tourenführer

 
Overall 5.0

Area: 5.0
Site 5.0
Accommodation 5.0
Leisure 5.0
Service 5.0
Sanitary facilities 5.0

Value for money: "very good"

Particularly recommendable for "Families"

I award a prize as "Top nature holidays"

Do you generally like animation program? "I don't care"


2012- es geht bergauf

Review of Christine from Mecklenburg-Western Pomerania / Germany, September 2012
Language of the review:
Travel date: July 2012
Age: 40-49 years
Length of stay: 4-7 Days
Type of accommodation: Holiday home or room
Booking: Campsite/Tourist Resort

Super Urlaub. Wir waren im Juli 2012 mal wieder am Helene See nachdem wir gute 3 Jahre auf anderen Plätzen urlaub gemacht haben. Es gab wohl einen Betreiberwechsel und das ist auch gut so. Die Bungalows sind neu gestrichen, die Reinigung läuft wieder prima, Sanitäranlagen sind in ordnung gebracht worden (noch nicht perfekt)- also es wird. Der Standard ist noch relativ niedrig, es hat etwas "Ostcharme", aber See und Platz entschädigen für alles. Unsere Kinder waren begeistert. Die Gastronomie vor Ort, abwechslungsreich und gut- allerdings werden absolute Gesundheitsapostel eher nichts finden :-) Burger, Crepes, Chinesische Nudeln, Bratwurst, pommes, nudeln usw... und Zuckerwatte für die kids in rauhen mengen! Alles in allem, gelungener Urlaub!
Perfekt gelegen sind die Wohnchalets, fats direkt am Strand- toll!
 
Overall 4.5

Area: 5.0
Site 5.0
Accommodation 4.0
Leisure 5.0
Service 5.0
Sanitary facilities 3.0

Value for money: "very good"

Particularly recommendable for "Families"

I award a prize as "Top seaside holiday"


Urlaub 2011

Review of Jörg from Thuringia / Germany, September 2011
Language of the review:
Travel date: June 2011
Age: 40-49 years
Length of stay: 8-14 Days
Type of accommodation: Caravan (personal)
Booking: No previous booking

sehr schlechte Sanitäranlagen
unangemessener Preis für diesen Campingplatz
sehr schöner see
schöne Umgebung
schade man könnte aus diesem platz was machen

Excursion tips: Frankfurt

 
Overall 3.0

Area: 4.0
Site 3.0
Accommodation 4.0
Leisure 3.0
Service 2.0
Sanitary facilities 2.0

Value for money: "bad"

Particularly recommendable for "Young person"

I award a prize as "Top seaside holiday"

Do you generally like animation program? "Yes for children, No for adults"


Bissel was zum Meckern gab es!

Review of Silke from Brandenburg / Germany, September 2011
Language of the review:
Travel date: June 2011
Age: 30-39 years
Length of stay: 1-3 Days
Type of accommodation: Tent (personal)
Booking: No previous booking

Kein Warmwasser im abgeschlossenen Sanitärtrakt in sämtlichen Duschkabinen, Duschkarte wurde aber auch nicht erstattet, es kam lediglich die lapidare Antwort, der Hausmeister würde es richten. Hab aber vorher gelesen, dass dies ein alltägliches Problem ist, deshalb war ich einigermaßen angesäuert über diese Reaktion.
Ansonsten hat der Platz einen etwas morbiden Charme, aber ich würde durchaus wiederkommen.
 
Overall 3.3

Area: 5.0
Site 5.0
Accommodation 4.0
Leisure 3.0
Service 2.0
Sanitary facilities 1.0


See schön / für Kinder gut / Standart OST

Review of Ulrike from Lower Saxony / Germany, August 2011
Language of the review:
Travel date: August 2011
Age: 30-39 years
Length of stay: 4-7 Days
Type of accommodation: Mobile home (rental)
Booking: Another offerer

Haben uns zu wenig informiert und am Helenesee gelandet. Hatten für 6 Pers. 2 Bungalows gemietet. Der Standart ist wie vor 30 Jahren OST. Die Bäder sind erneuert worden.
1. Der See ist toll - das Wasser klar und sauber und gegen Aufpreis konnten meine Kinder ein Wassertrampolin nutzen.
2. Die Anlage ist bis auf 1-2 Buden von Mo-Do ziemlich tot. Am WE werden Aktionen angeboten, da ist bischen was los, wer mag.
3. Man kann alte Fahrräder ausleihen und Rad fahren, allerdings stößt man umlaufend auf einen Zaun, welcher das Camp einschließt und man kommt sich vor, wie zu Ost-Zeiten, einziger Ausgang - Haupttor. Also nichts mit, mal um den See fahren oder laufen.
4. Unsere Kinder fanden toll, dass es viele Kinder gab, die alle nichts zu tun hatten und so hatten die wenigestens Kinder zum spielen.
Fazit: Für 1 Woche mit geringen Ansprüchen und kleinen Kindern geht es gerade so. Wer Standart oder Luxus erwartet, ist fehl am Platz.

Excursion tips: keine

 
Overall 2.7

Area: 2.0
Site 3.0
Accommodation 3.0
Leisure 3.0
Service 2.0
Sanitary facilities 3.0

Value for money: "average"

Particularly recommendable for "Families"

Do you generally like animation program? "No for children and adults"


Urlaub bei Oma im Dauerstellplatz

Review of Anja from Baden-Württemberg / Germany, August 2011
Language of the review:
Travel date: August 2011
Age: 20-29 years
Length of stay: 4-7 Days
Type of accommodation: Another accommodation
Booking: No previous booking

Wir haben Oma besucht die dort einen Dauerstellplatz besitzt, da sieht man das Ganze natürlich mit anderen Augen als wenn man eine Menge Geld dafür bezahlt hätte. Also unser Sohn mit 4 Jahren fand den Urlaub gigantisch und schöner als unseren Spanien Urlaub letztes Jahr.
Hier in der Nähe ist ein Restaurant, Waldidyll heisst das und man kann super essen. Ist natürlich vom Hauptstrand etwas weiter weg aber das wäre mir egal. Das Essen ist super super lecker und sehr sehr günstig. Haben zu dritt gegessen mit Vor, Haupt und Nachspeise für gerade mal 30 Euro. Wo bekommt man das bei uns? Nirgendwo. Man kann auch über alles meckern aber ich versuche immer allem etwas positvies abzugewinnen. Die Duschen reichen, kosten tut es inzwischen eigentlich überall was also was soll`s?? Der Strand war sehr sehr sauber und das Wasser auch. Sandstrand der sich super zum buddeln eignet. Hier bei der Dauerplatz Siedlung Tischtennisplatten und ein Spielplatz.
Ich fand den Urlaub einfach KLASSE!!!!!!!!!!!!!!!!!

Excursion tips: Bei schlechtem Wetter: Inselbad in Eisenhüttenstadt

 
Overall 4.0

Area: 4.0
Site 4.0
Accommodation 4.0
Leisure 4.0
Service 4.0
Sanitary facilities 4.0

Value for money: "good"

Particularly recommendable for "Families"

I award a prize as "Top seaside holiday"

Do you generally like animation program? "Yes for children, No for adults"


Behind the Moon

Review of mule from Berlin / Germany, May 2011
Language of the review:
Travel date: May 2011
Age: 30-39 years
Length of stay: 1-3 Days
Type of accommodation: Caravan (personal)
Booking: Campsite/Tourist Resort

So do not be mad, but it feels like to be behind the moon. We have previously called, whether you can eat in the evening. Yes Yes it is all offen.Alles!
But that glimmer in toilets, no drinking water tap, no washing facilities and at the WORST stupid barriers woman with lots of too long standing in the sun are hat.Die dive was great! Lake and the beach too, but as soon we will not let us meet again there.

Excursion tips: Tauchbasis

 
Overall 2.2

Area: 4.0
Site 1.0
Accommodation 2.0
Leisure 4.0
Service 1.0
Sanitary facilities 1.0

Value for money: "bad"


Perfect weather, lake even more perfect! Easter 2011

Review of Thomas from Saxony-Anhalt / Germany, May 2011
Language of the review:
Travel date: April 2011
Age: 30-39 years
Length of stay: 1-3 Days
Type of accommodation: Another accommodation
Booking: No previous booking

I do not know when Easter was ever such a fantastic weather. We have taken the opportunity and went to Brandenburg. Did the Helenesee from our childhood! We were delighted: the lake is great, the weather was fine, it was pretty much Trubel.Personal very friendly! However, it must do much, sanitary facilities are improved. At the former restaurant is built! We want to come back in summer!

Excursion tips: Der See ist fast genug

 
Overall 4.3

Area: 5.0
Site 5.0
Accommodation 4.0
Leisure 5.0
Service 4.0
Sanitary facilities 3.0

Value for money: "very good"

Particularly recommendable for "Families"

I award a prize as "Top seaside holiday"

Do you generally like animation program? "I don't care"


It does what?!

Review of Franziska from Saxony / Germany, May 2011
Language of the review:
Travel date: April 2011
Age: 20-29 years
Length of stay: 1-3 Days
Type of accommodation: Holiday home or room
Booking: No previous booking

Things are happening at Helenesee. After a period of mismanagement at the moment we have the feeling that something really changed. It is purified built. The lake is great, the nature is great, it is hoped that things really changed.
We will come back.

Excursion tips: Frankfurt-Oder, Schlaubetal, Radtouren an der Oder

 
Overall 3.8

Area: 5.0
Site 3.0
Accommodation 5.0
Leisure 4.0
Service 3.0
Sanitary facilities 3.0

Value for money: "good"

Particularly recommendable for "Families"

I award a prize as "Top seaside holiday"

Do you generally like animation program? "Yes for children and adults"


After 18 years of continuous Camp Erin - Termination! ! !

Review of Christine from Brandenburg / Germany, January 2011
Language of the review:
Travel date: January 2011
Age: 50-59 years
Length of stay: Long-term camper / guest
Type of accommodation: Holiday home or room
Booking: Campsite/Tourist Resort

I'm now 18-year period at the eastern beach of Camp Erin Helenesee in Frankfurt (Oder). I have spent good and bad times at the Helene.
The best years were served as Mr. Penz operator of Helenesee. I use my contract for 18 years beginning on 1.1.1993 and 31.12.2010 at the end Mr Fischer Director-closed. From 1995 Mr Treptow was Project Manager of Helenesee. In that time I spent with my family on Helenesee wonderful years. For my children and me, the Helene our second home. It was every day for the whole family something was going on and never boring. That changed, however, soon afterwards. - The more free-time activities have been saved, the less visitors. The fewer people came, the more free-time activities were canceled ...
(...)
I will not vacate my parking space and my rent for the year 2011 in advance-as I do in 18 years to pay.
I actually thought that we live in a social justice system. To me it seems that Mr Voss had not only the expression and press freedom issues, but also the city of Frankfurt (Oder) ...
I will fight in 2011 with posters and collecting signatures for my resignation and my home and was hoping that support.
Read my full story on http://www.Facebook.de (Christine Vormelcher). - The place for Registered unfortunately not enough.
Hopefully, Christine Vormelcher
 
Overall 2.7

Area: 5.0
Site 2.0
Accommodation 5.0
Leisure 2.0
Service 1.0
Sanitary facilities 1.0


How was your holiday at Freizeit- und Campingpark Helene-See?



Distances *

AT | BE | CH | DE | DK | ES FR | IT | NL | PL | UK

Berlin 118 km
Cologne 792 km
Hamburg 484 km
Munich 744 km
Stuttgart 795 km
* Distance information is extrapolated based on airline distance.

weather (Zielona Góra, 01.12.2020, 14:30 / local time)

cloudy cloudy Pressure: 1019 hPa
Humidity: 87 %
Current: 3º C Wind: east
Maximum: 3º C Wind force: Light breeze,
7 km/h
Minimum: -1º C

Climate Frankfurt (Oder)

Max. Temperature
Min. Temperature [°C]
Sunshine hours [h/d]


Month 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Max °C
3691620252526211596
Min °C
-2-104814141410631
Sun
3 4 6 911121110 9 5 4 3

Tags

oder-spree-seengebiet


Last Update of Freizeit- und Campingpark Helene-See: January 2012


Advertising | Submit Resort | Tools
Rentocamp: Campsites UK | Campingplätze Deutschland | Campeggi Italia | Campings France | Campingplätze Österreich
Newsletter | News | Partner | About Us | Conditions of Use
© 2020 Rentocamp All rights reserved